- June 14, 2024
- Posted by: admin
- Category: Приказни
Подемот на Хауард Шулц: Од позајмени пари до милијардер
Во срцето на Бруклин, Њујорк, млад човек по име Хауард Шулц израснал како сведок на секојдневните
борби на неговото семејство од работничката класа со животот. Решен да избега од циклусот на
сиромаштијата, Хауард сонувал за подобар живот, живот каде што би можел да има значително
влијание врз светот. Не знаеше дека неговото патување ќе го доведе да стане визионер зад еден од
најпознатите брендови во светот – Старбакс.
Патувањето на Хауард до успехот беше далеку од лесно. По дипломирањето на универзитетот Северен
Мичиген со спортска стипендија, тој работеше на различни работни места, за на крајот да дојде на
позиција во Хамарпласт, шведска компанија за домаќинство. Таму за прв пат се сретнал со мала
продавница за зрна кафе во Сиетл, која купувала невообичаено голем број апарати за кафе.
Заинтригиран, Хауард одлетал во Сиетл за да ја посети продавницата, која била позната како Старбакс.
Во тоа време, Старбакс беше мал бизнис со само неколку продавници, но Хауард виде потенцијал
надвор од само обична продажба на зрна кафе и опрема. Тој замислил место каде што луѓето можат да
се соберат, да се релаксираат и да уживаат во висококвалитетно кафе во топла, пријатна средина. И
покрај неговиот ентузијазам, оригиналните сопственици на Старбакс се двоумеле да ја прифатат
неговата визија за трансформирање на нивниот бизнис во искуство како кафуле.
Неприфатен, Хауард реши сам да се обиде. Тој го напушти Старбакс и отвори сопствено кафуле, Il
Giornale, инспириран од италијанската култура на кафе што ја доживеа за време на патувањето во
Милано. Неговиот нов потфат брзо стекна популарност, но за да се прошири, на Хауард му требаше
значителен капитал – многу повеќе отколку што имаше.
Ова е местото каде што моќта на кредитот и позајмените пари влезе во игра. Хауард им пријде на
бројни инвеститори, страсно раскажувајќи ја својата визија за глобален бренд за кафулиња. Сепак,
обезбедувањето финансирање од класичните банки беше застрашувачка задача. Тие беа скептични,
несигурни дали американскиот пазар е подготвен за искуството со кафе во европски стил што го
замисли Хауард.
Откако се соочи со бројни одбивања, Хауард конечно обезбеди заем и дополнителна инвестиција од
неколку напредни финансиски друштва кои веруваа во неговата визија. Со средствата, тој го прошири Il
Giornale и во 1987 година ја искористи можноста да го купи Starbucks од неговите првични
сопственици, кои одлучија да ја продадат компанијата.
Хауард ги ребрендираше локациите на Il Giornale како Старбакс и со немилосрдна посветеност и
стратешко размислување, тој почна да го развива брендот. Тој се фокусираше на создавање
неспоредливо корисничко искуство, нагласувајќи го квалитетот, амбиентот и заедницата. Верувањето на
Хауард во неговата визија и неговата способност да го обезбеди потребното финансирање преку
кредит-позајмица на пари беа клучни во трансформирањето на Старбакс од локално кафуле во глобален
феномен.
Денес, Старбакс е познато име, со илјадници кафетерии ширум светот. Патувањето на Хауард Шулц од
проектите на Бруклин до станување милијардер е доказ за трансформативната моќ на јасната визија,
немилосрдната упорност и стратешката употреба на кредитите за поттикнување на растот на бизнисот.
Размислувајќи за своето патување, Хауард често ја нагласува важноста да се верува во своите соништа
и да не се плаши да бара финансиска поддршка кога е потребно. Тој еднаш рече: „Ризикувајте повеќе
отколку што другите мислат дека е безбедно. Сонувајте повеќе отколку што другите мислат дека е
практично“. Оваа филозофија не само што го водеше во неговото претприемачко патување, туку и
послужи како инспирација за безброј аспиранти претприемачи ширум светот.
Приказната на Хауард Шулц покажува дека со страст, одлучност и мудро користење на позајмените
средства, секој може да ги надмине своите околности и да постигне извонреден успех. Неговото
наследство е моќен потсетник дека правилните финансиски одлуки можат да бидат клучна отскочна
штица на патот кон големината.